zondag 12 juli 2015

Tutorial (beschrijving) doosje

Dit keer een beschrijving van een doosje dat ik laatst maakte.
Ik blijf cadeautjes en doosjes leuk vinden. Ze zijn zo schattig en je kan er van alles in verpakken.
In dit doosje verdween een luxe bonbon.


Maar goed, zo maakte ik dus het doosje:


De basis van het doosje is met Blushing Bride Cardstock van 26 x 20 cm.
Je maakt rillijnen op de langste zijde: 3 / 5,5 / 10,5 / 15,5 / 20,5 / 23 cm.
Je maakt rillijnen op de kortste zijde: 2,5 / 7,5 / 12,5 / 17,5 cm.


Het is even lastig welk gedeelte je weg moet knippen, ik hoop dat deze foto het duidelijk maakt.
(door de hokjes -1cm per hokje- op het onderblad te tellen maakt het wat makkelijker, je volgt de rillijnen bij het knippen)
Inknippen op de stippel lijntjes.


De twee flappen aan de langste zijde ponsen met de Scalloped Tag Topper. 
(Of je kunt er zelf een mooi randje aan maken.)


Alle rillijnen vouwen (dalvouw). 
Alleen het flapje met het randje vouw je juist naar buiten (bergvouw).



Dan zet je het doosje in elkaar. 



Ik hoop dat het door alle foto's wat duidelijker wordt.

Hierna kun je gaan decoreren naar eigen wens.
Ik heb ervoor gekozen om alle zijkanten te beplakken met dessinpapier, 
(Enveloppe paper, Incolor Tip Top Taupe)
hiervoor ben je nodig 4 stukjes papier van 4,5 x 4,5 cm.

Op de voorkant heb ik een wit rondje (1-1/4" circle punch) geplakt. 
Daarna 3 vlaggetjes (banner punch) met daarop een sterretje, hartje en bloemetje (itty bitty accents punch pack)


Door de bovenkant (flapje van de labelpunch) kun je een mooi lint doen.
Zo maak je het doosje dicht. (je kunt het natuurlijk ook dicht plakken of een 
klein wasknijpertje gebruiken)


Ik heb zelf een labeltje gemaakt door weer een rondje te gebruiken,
er een wit bannertje op te plakker met "veel liefs" (stempelset Happy Birthday
Everyone) en een klein hartje erbij.


(foto's van de achter- en zijkant)



Ik wens je veel plezier met het maken van dit doosje. Laat me eens weten wat jij erin gedaan hebt als cadeautje!

Fijne zondag en tot gauw, groetjes Elen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...