zaterdag 1 maart 2014

Weekend

En het is alweer weekend!
Voor de kids zit de vakantie er alweer bijna op, wat hebben we prachtig mooi weer gehad. Ze hebben ontzettend veel buiten gespeeld, ik blijf dat leuk vinden om te zien.
We hebben natuurlijk ook wel erg veel ruimte bij ons op de boerderij, ze kunnen alle kanten op.

En zo in het weekend maakte ik dit kaartje.
Ik zag laatst een challenge waarbij gevraagd werd spulletjes te hergebruiken, recyclen dus. Dit leek me wel leuk om te doen maar op dat moment had ik geen tijd genoeg om er mee bezig te gaan.
Maar nu ging ik dan maar met een oude krant aan de slag.
Mijn recycle-kaart:


Deze stijl zie je niet zo vaak van mij, maar ik vond het wel leuk om een keer te doen. Het werd ook een kaart waar meer werk in kwam te zitten dan ik eerst had gedacht.
Want bij een krant krijg ik gelijk het gevoel dat het "oud" moet worden, nostalgie.
En zo bewerkte ik de krant, het achtergrondje, de bloemen allemaal met inkt om het "oude" sfeertje te krijgen.

Ik gebruikte de Fringe Scissors om al die smalle strookjes onder aan de kaart te maken. Het zijn vijf scharen in één zeg maar. Dus dat gaat lekker snel.
En zo kreeg mijn kaart toch ook iets "clean en simple" mee, want ja, dat blijft toch in mij zitten hé. Vandaar dat ik de krant ook netjes recht gesneden heb, ik had hem ook kunnen scheuren, wat weer een heel ander effect zou geven.


En bovenaan een bloem gemaakt met de Spiral Flower Die. En wat voor leuke bloemen kun je daar allemaal mee maken. In de volgende blog zal ik daar eens meer van laten zien.


Nu lekker een grote pan Bami maken, heb ik helemaal zin in.

Fijn weekend allen,
groetjes Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...