zondag 9 augustus 2015

Dutch Fold Card

Herkenbaar?
Voordat ik begin met een kaartje, pak ik een half A4-tje, vouw het doormidden en voilá, basis is gelegd.

Maar bij blogster Marleen zag ik zo'n leuk model kaart dat ik dacht, deze wil ik ook een keer maken.
Is ook eigenlijk veel leuker om eens te variëren, ook met je basiskaart.

Deze kaart heet de Dutch Fold Card.
Je kunt hem op meerder manieren maken maar het idee is hetzelfde.
De onderste flapjes vallen links en rechts naar binnen, de bovenste flap valt naar beneden.
Zo blijft dit gedeelte mooi op de onderste twee flapjes "staan".






Het thema werden de "bijtjes" dit keer.
Ze zijn zo lekker zomers en het kleurtje Watermelon Wonder past daar dan precies bij.
Het dessinpapier is het enveloppenpapier, heel dun papier. Omdat anders de kaart wel erg zwaar wordt.
De tag bovenop heb ik bewust heel rustig gehouden, de rest van de kaart is al vrij druk.
Met een stukje lint in Tip Top Taupe werd de kaart helemaal af.

Een fijne zondag allemaal!
groetjes Ellen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...