woensdag 30 december 2015

Het laatste stukje.

Voorzichtig ben ik al aan het voorbereiden voor Oud&Nieuw,
de knieperties zijn gebakken, morgen de oliebollen en zo vandaag aan de knutsel.

Ik vond in de kelder nog twee mooie champagneglazen, leek me leuk om te pimpen.
Maar dat kostte me meer moeite dan ik zou willen, het idee was om ze te embossen met goud.
Nou dat  is ook gelukt maar met veel geduld en precisie-werk.


In de eerste poging bleef de embossingpoeder op het hele glas zitten, geen goed idee dus. Door flink met de embossingbuddy te "sponsen" bleef er genoeg poeder op het glas om te kunnen embossen (de buddy gebruik je op bijv. je kaart om te voorkomen dat de embossingpoeder op andere plaatsen blijft zitten dan jij wilt).

Toen nog de strijd om de stempel netjes op het glas te krijgen met Versamark, door voorzichtig mee te bewegen met het glas kwam de stempel er uiteindelijk mooi op. Het embossen met de heattool was toen een makkie.


Ik heb de stempel "Gelukkig Nieuwjaar" uit de serie Nederlandse sentimenten gebruikt, en de "vuurwerk"-bloem komt uit de stempelset Flower Patch. Ik vind die bloem uitstekend geschikt om te gebruiken als vuurwerk.

De glazen zijn toch wel leuk geworden vind ik, we zullen er morgenavond een fijn glaasje op drinken.
Het is wel voor eenmalig, want ik ga er niet vanuit dat de decoratie bestand is tegen de afwas!


En nu nog de laatste twee dagen van het jaar, ik probeer er geloof ik nog maar even van te genieten.

Tot in het nieuwe jaar!
groetjes Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...