dinsdag 11 december 2018

Kerst Snail Mail 3

En dan hier het derde exemplaar.....
(voor wie er "nieuw" inkomt, lees even de vorige twee blogberichten)


Dit kun je geen snailmail meer noemen, het is een doosje geworden die opengeklapt kan worden.
Wel zitten er allemaal vakjes in zoals bij een snailmail.
Maar kijk maar mee....


Dit is de complete doos met deksel.


Als je het deksel eraf haalt vallen de zijkanten van de doos open.
Hiervoor heb ik twee stroken van 30x10 cm kruislings op elkaar geplakt.
Gevouwen telkens op 10 cm (zodat ieder vlak 10x10 is).
Ik vond de doos toen wel erg groot worden, dus van de zijkanten
heb ik 3 cm naar binnen gevouwen, puntjes er vanaf geknipt en deze
ook weer versierd.



Dit is één zijkant. 
Het theekopje is al oud en niet actueel meer, maar vond ik er zo
mooi bij passen. De stempel op het theekopje ken je ook nog niet,
wan die is juist supernieuw! en komt pas in januari op de markt.
(dus nog even geduld....)



Dit is de tweede zijkant.



Dit is de derde zijkant. 
Met een extra kaartje erin met een kerstwens.



De vierde zijkant.
Hier heb ik twee stukjes dsp erop geplakt zodat ik een soort geheim vakje maakte,
waar ik weer een label in deed. Ik heb net zolang geschoven tot de "balletjes"
precies op dezelfde plek zaten, zodat je het haast niet ziet dat er nog weer iets
verstopt zit.


Op de onderkant (binnenkant) van de doos maakt ik een 3-d sneeuwpop,
dit is het label van de stempelset Seasonal Chums.


Met een kleine stukje papier ertussen kon ik hem mooi vastplakken met lijm.
Een kerstzuurstokje ertussen geschoven en vastgeplakt met lijmdotjes,
en een paar "sneeuwvokjes" erbij geplakt om het af te maken.



De binnenkant van het deksel kreeg een nieuwjaarswens.
Stempelset Binnen is het warm.

Het deksel maakt ik iets groter (10,4 x 10,4) zodat hij mooi op de beplakte doos past.


En de buitenkant van de doos kreeg ook allemaal vakjes.


Het dsp plakte ik niet helemaal vast maar alleen op de randjes (zij en onder) 
zodat er vakjes ontstonden. ik heb expres een half rondje eruit gehaald (punch 1")
zodat je het kadootje er makkelijker uithaalt.
Aan het kadootje een label geplakt met de Circle Tab punch.


Weer heel iets anders dan de andere cadeautjes.
Ik kan je vertellen dat je ontvangsters van deze Kerst Snail Mails blij waren.
En daar werd ik dan weer blij van....

groetjes
Ellen









2 opmerkingen:

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...