vrijdag 7 december 2018

Kerst Snail Mail

Voor mijn drie knutselvriendinnen wil ik graag een bijzondere kerstkaart maken.
Laatst hebben we op een avond een snailmail gemaakt (mijn eerste) en dit vond ik zo leuk....
Dus ik maak voor hen een Kerst-Snail-Mail.
(snail mail is een "uitgebreide" kaart die je iemand stuurt met allerlei "geheime" vakjes met kleine kadootjes of wensjes erin)

Vandaag laat ik de eerste zien.
Ik heb gebruikt gemaakt van de producten van Stampin' Up! alleen sommige zijn al wel wat verouderd en staan niet meer in de catalogus.

Maar ik hoop dat ik je hiermee kan inspireren.


Het is een soort van boekje geworden dat ik gemaakt heb van drie enveloppen, 
de tweede envelop plak je vast aan de klep van de eerste.
Zo krijg je allemaal vakjes waar je iets in kunt doen.
Ik heb alles beplakt met dessinpapier zodat je de enveloppen (bijna) niet meer ziet.


Het eerste stuk wat je open klapt.


Het tweede stuk wat je open klapt.


Het derde stuk wat je open klapt, dit is de klep van de derde envelop.
Op de klep heb ik aan beide kanten een "kerstsok" geplakt.
Op deze foto kun je ook mooi de drie enveloppen zien.


In de "kerstsok" heb ik een label gestopt met een kerstgroet.


Op de "laatste" envelop zit een klein envelopje met een kadootje.
in de grote envelop zit een kaart die je hieronder kunt zien.


De kaart...


Met zijn binnenkant, een theezakje en een chocolaatje.
En......
Hier zie je alvast stiekem een nieuwe stempel die in januari gaat komen. gaaf hé!


In de middelste envelop zit een doorzichtig zakje.


Deze is gemaakt met de Fast Fuse, een handig apparaatje waarbij
je plastic kunt samensmelten. Deze kun je helaas niet kopen bij 
Stampin'  Up!
Het zakje heb ik gevuld met embellishments, de sneeuwvlokjes van de
snijmal Blizzard Thinlits Dies.


In de eerste envelop zitten drie kaartjes,


Deze kaartjes hebben bovenaan een labeltje van de Circle Tab Punch, 
zodat je ze makkelijk uit de envelop kunt pakken.

Het was superleuk om te doen en ik ben erg tevreden
met het resultaat.
Ben heel benieuwd wat de onvangster er van vindt!

In het volgende bericht laat ik je het tweede exemplaar zien, weer heel
anders...

Tot gauw,
groetjes Ellen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...