dinsdag 12 augustus 2014

Flower Patch

Wij zijn terug van een lang weekend vakantie.
Heerlijk er even tussen uit. Vorige week bekroop ons het gevoel dat we toch wel even weg wilden.
Het bleef maar mooi weer en we wilden even weg van ons eigen huis.

Begrijp me goed, we hebben het geweldig thuis. Groot huis, enorme tuin en alle vrijheid. Maar even weg van alle dagelijkse beslommeringen is ook fijn.
Dus toch nog een vakantie geboekt.

En we waren op een geweldig park, wel 5 minuten van ons huis. Mijn partner ging geregeld even naar huis om voor de dieren op de boerderij te zorgen.
Maar wat hebben we het leuk gehad. We waren echt helemaal weg.
Onze zoon zat hele dagen aan de visvijver tegenover onze caravan, onze dochter zat heerlijk te lezen in de zon en de kleinste vermaakte zich overal mee. En iedere dag naar het zwembad natuurlijk.

En ik heb heerlijk genoten van de zon, de kinderen en de rust.
Niet geknutseld, heerlijk, maar nu begint het weer te kriebelen. Ik kan toch niet zo heel lang zonder.
Dus maakte ik deze kaart met mijn nieuwe set Flower Patch.


Ik moet eerlijk zeggen ik moest wel wennen aan deze set. Het is een stempelset van Photo polymer en dus helemaal doorzichtig. Dit stempelt wel heel makkelijk want je ziet precies waar en wat je stempelt maar het stempelt wel wat anders dan mijn vertrouwde clearmount stempels.
Maar na enige oefening begin ik het dan toch onder de knie te krijgen en word ik toch wel heel blij van deze set.
Je kunt namelijk allerlei soorten bloemen creeëren en uitsnijden.


Hier zie je ook dat ik 1 bloem uit heb gesneden en iets verhoogt opgeplakt.
De blaadjes heb ik eerst met paars gestempeld, daarna een andere stempel erop die ik wit geëmbosd heb.
Alle stempels uit deze set kun je zo zelf  "opbouwen" zoals je zelf wilt.


Ik heb gestempeld met de paarse kleur Elegant Eggplant. Het is moeilijk om deze kleur goed op de foto te krijgen maar het is een diep paarse kleur die mooi afsteekt op het witte papier.
Ik gebruikte een paar candy dots in dezelfde kleur om het af te maken.


Ook de binnenkant van de kaart heb ik bewerkt. Ik vind dat persoonlijk altijd wel leuk. Ook doe ik meestal de envelop, allemaal in dezelfde stijl.

Flower Patch stampset.

Dit is de stempelset, en zoals je ziet, zijn het veel stempels die je over elkaar heen kunt gebruiken. Je bouwt je bloem op zoals je zelf wilt. Ik laat binnenkort meer leuke voorbeelden zien.

Zo zag ik bij collega Margriet een geweldig tekst die ik ook jullie graag meegeef:


En zo is het!


Denken jullie nog aan die leuke Big Shot actie?
Zie voor meer info hieronder.

groetjes Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...