zondag 27 juli 2014

Mannenkaart

Allereerst een warm welkom voor mijn nieuwe volgers.
Wat leuk dat jullie mijn blog komen volgen, ik hoop dat jullie genoeg inspiratie op kunnen doen.
En hebben jullie opmerkingen en/of tips dan hoor ik het natuurlijk ook altijd graag

Vandaag een mannenkaart, nou ja, een kaart voor een man.
En die vind ik nou niet bepaald makkelijk. Misschien denk ik wel veel te moeilijk maar meestal keur ik een kaart af en vind ik hem toch te vrouwelijk of zo.

Maar goed, bij deze mijn mannenkaart. Het is meer een soort grote tag (label) geworden.
En ik zat te twijfelen of ik hem af vond of dat er nog iets bij moest.


En nu gebruik ik daar vaak een handigheidje voor.
Misschien ken je die tip allang en gebruik je het ook, maar ik wilde jullie het toch laten zien.


Ik leg op de kaart mijn doorzichtige sheet van de Stamp-A-Ma-Jig (zou ook een ander doorzichtig iets kunnen zijn) zodat ik de kaart nog zie en daarop stempel ik iets wat ik denk dat leuk zou kunnen zijn.
Zo kan ik zien of ik het een goede aanvulling vind of niet.
En zo kan ik ook meerdere dingen uitproberen.


Als ik tevreden ben met het resultaat stempel ik de afbeelding echt op de kaart. (eventueel met gebruik van de stamp-a-ma-jig)

En zo is de kaart uiteindelijk geworden:


Voor de grote tag gebruikte ik het papier Crumb Cake en bestempelde het met allerlei pijltjes in de kleur Cherry Cobler. Ook bewerkte ik de rand met deze kleur.
De kleine tag is van Natural White en daarachter (als soort schaduw) een zwarte van dezelfde afmeting maar iets verschoven van elkaar.
Hierop stempelde ik met de Birthday stempel van de See Ya Later en kwamen er dus nog twee pijltjes bij. Ook deze allemaal in de kleur Cherry Cobler.
De kleine tags zijn gesneden met een snijmal van Project Life stansset, de grote tag heb ik rondgemaakt met de envelope punchboard.
Nog een stukje Cherry Cobler lint en een zwarte brad erdoor, en klaar!

Alvast weer een hele fijne (vakantie)week toegewenst en tot gauw, groetjes Ellen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...