vrijdag 29 januari 2016

Northern Light Techniek


Laatst vertelde ik jullie dat ik op de teamdag bezig was geweest met de Northern Light Techniek.
Ik was toen nog niet tevreden met het resultaat en nam het project mee naar huis om af te maken.

Het Noorderlicht, ik moet dan gelijk altijd denken aan die bier reclame die je regelmatig op t.v. ziet.
Maar in het echt moet het een geweldig mooi fenomeen zijn.

Wel heel erg leuk om met deze techniek bezig te zijn. De eerste versie die ik thuis af wilde maken ging van kwaad tot erger, in plaats van dat het beter/mooier werd, hij belandde dus ook in de papiermand.

Bij de tweede versie wist ik wat ik wilde veranderen, maar het blijft nog best lastig.
De techniek is niet moeilijk maar om het resultaat te krijgen wat je voor ogen hebt.....

Maar goed, laat ik hem eerst eens laten zien:


De auto (en het verliefde stelletje) komt uit de stempelset Beautiful Ride. Deze heb ik als eerste in het zwart op de kaart gesponst. De afbeelding eerst gestempeld op een kaart, deze voorzichtig uitgeknipt en de kaart eromheen dus gebruikt als mal om te sponsen.


Daarna de felle kleurtjes met een sponge-dauber aangebracht, een soort vegen.
Er omheen heel donkerblauw gemaakt (Night of Navy).
Een paar bomen mochten volgens mij niet ontbreken en ook wat sterren (met witte craftinkt).


En zo kwam dus toch nog de kaart af, en eigenlijk vind ik het wel gelukt (als 2e poging).
Maar het is een techniek die ik nog zeker vaker zal proberen, om hem onder de knie te krijgen.

Alvast een heel fijn weekend! 
Tot gauw,
groetjes Ellen







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...