vrijdag 17 oktober 2014

Kadootje

Welkom aan mijn nieuwe volgers. Wat leuk dat jullie mijn blog bezoeken en nu dus volgen.
Ik hoop dat iedereen een stukje herkenning vind, nieuwe inspiratie op kan doen en gezelligheid staat voorop.


We krijgen er een nieuw buurjongetje of -meisje bij.
Het duurt nog even maar om de buurvrouw een fijne zwangerschap toe te wensen wilden we haar een kadootje brengen.


In de winkel allerlei leuke spulletjes geshopt, uiteraard met twee zelfgebreide (lees oma) sokjes.
Dit alles in een leuke opbergbox gedaan en toen mocht er nog een leuke kaart bij natuurlijk.


Hoe deze techniek heet weet ik niet (misschien weet jij het?) maar het resultaat vind ik wel heel leuk.
Ik heb met een tissue inkt gedept op de stempel, en zo kun je dus meerdere kleuren door elkaar gebruiken en daarna de stempel afgedrukt.


De eerste variant vond ik eigenlijk iets te kleurrijk, dus daarom nog maar een nieuwe geprobeerd.
Sowieso moeilijk hoor, vind ik, de kleuren uit te zoeken. Geen blauw of roze want we weten nog niet wat het wordt maar toch ook wel wat liefelijk, vind ik wel passen bij een zwangerschap.

En het was toch al een uitdaging, want ik kwam erachter dat ik geen enkele stempelset bezit die te maken heeft met baby's. (Heb ik wel gelijk een reden om te gaan shoppen en mezelf te trakteren op een nieuwe stempelset).
De "gefeliciteerd"-stempel komt nog uit mijn oude doos en is dus niet van Stampin' Up!


De kaart heb ik versierd met een bloem en de "zwanger"-tekst komt van de stempelset Back to Basics alphabet. Hiermee maak je zelf al je teksten want het hele alfabet zit erin in hoofd- en kleine letter. Handig dus, iedere tekst is nu mogelijk.


En zo is het kadootje dus uiteindelijk geworden!
Ik hoop dat ze er blij mee is, een hele fijne zwangerschap heeft en we begin volgend jaar ons nieuwe buurkindje mogen begroeten.

Tot de volgende keer, groetjes Ellen

1 opmerking:

  1. Leuk idee, leuke spulletjes, leuke kaart!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen

Samen fröbelen

Iedere maand ga ik samen met een aantal vriendinnen samen knutselen, onze fröbelgroep noemen wij het. Om de beurt komen we bij iemand thuis...